Припустимо, ви побудували товарний бізнес. Вкладали кошти, жили цим, росли, але в якийсь момент логістика стала забирати занадто багато ресурсів. У пошуках виходу вам спала на думку ідея: аутсорсинг. Нехай хтось інший займається цією частиною роботи.
Ідея чудова, але будьте уважні – по суті, ви частково передаєте відповідальність за свою справу в руки партнера. Тепер і від нього залежать ваші доходи та репутація. У цій статті на сайті компанії
ТОВ «СінкраНова» ми розберемо, до яких проблем потрібно бути готовим, віддаючи логістику на аутсорс.
Падіння якості сервісуКлієнти не цікавляться, хто доставляє їх замовлення. Зате пам'ятають, як він приїхав: чи швидко, чи в цілості, яка була упаковка. І якщо партнер по логістиці халтурить – це б'є по вашій репутації, а не по його.
Ускладнене масштабуванняКоли ви залежите від зовнішнього виконавця, то змушені підлаштовуватися під його можливості. Хочете більше і швидше – а у них немає ресурсів. Хочете впровадити нестандартний маршрут або нову упаковку – а у них це «не входить в SLA (угода про рівень обслуговування)». У підсумку ви гальмуєте не тому, що у вас немає ідей або ресурсів, а тому, що ваш логістичний партнер живе за своїми правилами. Це стає особливо критичним, коли ринок вимагає гнучкості і швидкості, а ви пов'язані чужими регламентами і чужими проблемами.
Конфлікт інтересівУ аутсорсингової логістичної компанії одна мета – заробити на обсягах. У вас інша – забезпечити сервіс для свого клієнта. Рано чи пізно ці цілі можуть розійтися. Хтось скорочує витрати за рахунок дешевих кур'єрів, хтось економить на упаковці або складі, а ви потім розбираєтеся з негативом у відгуках. І ви не можете просто сказати: «Це не ми винні, а служба доставки». Клієнт не буде розбиратися, хто правий, хто винен. Він просто піде.