Сайт використовує файли cookie. Файли cookie запам'ятовують ваші дії та вподобання для кращого досвіду використання сайту. Ми не передаємо інформацію третім особам без вашого відома. Продовжуючи користуватися цим сайтом, ви погоджуєтеся з політикою використання файлів cookie.
Ок

Проблеми аутсорсингу в логістиці

Припустимо, ви побудували товарний бізнес. Вкладали кошти, жили цим, росли, але в якийсь момент логістика стала забирати занадто багато ресурсів. У пошуках виходу вам спала на думку ідея: аутсорсинг. Нехай хтось інший займається цією частиною роботи.

Ідея чудова, але будьте уважні – по суті, ви частково передаєте відповідальність за свою справу в руки партнера. Тепер і від нього залежать ваші доходи та репутація. У цій статті на сайті компанії ТОВ «СінкраНова» ми розберемо, до яких проблем потрібно бути готовим, віддаючи логістику на аутсорс.

Падіння якості сервісу
Клієнти не цікавляться, хто доставляє їх замовлення. Зате пам'ятають, як він приїхав: чи швидко, чи в цілості, яка була упаковка. І якщо партнер по логістиці халтурить – це б'є по вашій репутації, а не по його.

Ускладнене масштабування
Коли ви залежите від зовнішнього виконавця, то змушені підлаштовуватися під його можливості. Хочете більше і швидше – а у них немає ресурсів. Хочете впровадити нестандартний маршрут або нову упаковку – а у них це «не входить в SLA (угода про рівень обслуговування)». У підсумку ви гальмуєте не тому, що у вас немає ідей або ресурсів, а тому, що ваш логістичний партнер живе за своїми правилами. Це стає особливо критичним, коли ринок вимагає гнучкості і швидкості, а ви пов'язані чужими регламентами і чужими проблемами.

Конфлікт інтересів
У аутсорсингової логістичної компанії одна мета – заробити на обсягах. У вас інша – забезпечити сервіс для свого клієнта. Рано чи пізно ці цілі можуть розійтися. Хтось скорочує витрати за рахунок дешевих кур'єрів, хтось економить на упаковці або складі, а ви потім розбираєтеся з негативом у відгуках. І ви не можете просто сказати: «Це не ми винні, а служба доставки». Клієнт не буде розбиратися, хто правий, хто винен. Він просто піде.
Репутаційні ризики
Все, що пов'язано з доставкою, сприймається як частина компанії. Це остання точка контакту з клієнтом – і найбільш емоційно заряджена. Уявіть: людина чекала посилку і раптом... кур'єр грубіянить, спізнюється або взагалі втрачає вантаж. Ви навіть не знаєте, як це сталося, але в очах клієнта – це ви його підвели.
Коли час повертати логістику собі
Якщо ви бачите, що рівень сервісу погіршився, а скарг стало більше. Якщо ви розумієте, що не можете впровадити потрібні вам рішення або масштабуватися в бажаному темпі. Якщо ви відчуваєте, що у вас немає потрібних даних, прозорості та контролю. Це все сигнали, що логістику час забирати назад.

Так, це важко. Так, це дорого. Але це і є контроль над бізнесом. Коли логістика ваша – ви самі формуєте стандарти, самі підбираєте людей, самі караєте за помилки і хвалите за успіхи. Ви не залежите від чужої інфраструктури – ви будуєте свою. Ви керуєте швидкістю, якістю, емоціями клієнта. Це важко на старті, але дуже вигідно в довгостроковій перспективі.

Що робити прямо зараз: поради від фахівців ТОВ «СінкраНова»

Оцініть свою поточну логістику за критеріями: швидкість, якість, гнучкість, контроль, зворотний зв'язок. Поговоріть з клієнтами. Порівняйте, скільки коштує аутсорсинг і скільки ви могли б витрачати на власну логістику при тих же обсягах. Розробіть перехідний план: спочатку часткове повернення логістики, потім повне поглинання. Не відкладайте до моменту, коли буде занадто пізно.