Сайт використовує файли cookie. Файли cookie запам'ятовують ваші дії та вподобання для кращого досвіду використання сайту. Ми не передаємо інформацію третім особам без вашого відома. Продовжуючи користуватися цим сайтом, ви погоджуєтеся з політикою використання файлів cookie.

П'ять помилок у логістичному бізнесі та як їх уникнути

Успіх будь-якої компанії, що займається логістикою, багато в чому залежить від якості управління вантажоперевезеннями та вміння йти в ногу з часом. Варто випустити із зони уваги один важливий пункт - і ваш бізнес швидко стане неконкурентоспроможним.

Розглянемо п'ять основних помилок, яких варто уникати, щоб ваша справа трималася на плаву і процвітала.

1. Неправильний розрахунок бюджету транспортування
Ціноутворення - один із важливих етапів на шляху до досягнення успіху. Помилки в розрахунках збільшать вартість поїздки і призведуть до фінансових втрат, невдоволення клієнтів і падіння рейтингу вашого бізнесу.

Як цього уникнути:
  • Ретельно прораховуйте всі супутні витрати (ціну палива, оформлення важливих документів, страховки, а також митні збори, вартість зберігання товару, оплату водіям, працівникам складів, вантажникам тощо).
  • Закладайте в тарифи так звані «незаплановані витрати». Наприклад, машина в дорозі може зламатися і доведеться витратитися на ремонт. Склад може затопити, частина товару може зіпсуватися з вини водія. Або доведеться заплатити штраф за порушення ПДР. Так-так, буває й таке.

2. Зрив термінів відвантаження
Якщо неправильно спланувати терміни завантаження і товар не буде готовий до відправлення вчасно - доведеться витратити зайві гроші на зберігання.

Як цього уникнути:
  • Ретельно плануйте графік відвантаження - враховуйте і форсмажорні ситуації (наприклад, пакувальник захворів і не вийшов на роботу).
  • Переконайтеся, що всі учасники логістичного ланцюжка в змозі виконати свої завдання вчасно - це допоможе уникнути простою.

А ще краще - автоматизуйте відстеження всіх етапів перевезення, щоб ризик затримок був мінімальний.
3. Помилки та недоліки в документах
Проблеми з документацією, відсутність потрібних сертифікатів, дозволів і штампів призведуть до того, що ваш транспорт можуть затримати на митниці. А це - зрив термінів доставки і, знову-таки, збільшення витрат.

Як цього уникнути:
  • Ретельно перевіряйте всі документи, включно з товаросупровідними, транспортними та митними.
  • Переконайтеся (краще через консультацію з юристом) у правильності оформлення документів.

4. Відсутність автоматизації процесів
Ручне управління етапами логістики обмежить зростання вашого бізнесу, знизить ефективність роботи компанії та збільшить кількість помилок. Адже в цьому випадку завжди присутній людський фактор: забув, переплутав, захворів тощо.

Як цього уникнути:
  • Використовуйте системи управління складами WMS (Warehouse Management System).
  • Застосовуйте TMS (Transportation Management System) - систему, яка допомагає керувати всіма процесами перевезення вантажів. Також вам допоможе програма ERP (Enterprise Resource Planning), яка об'єднує всі процеси компанії (закупівлі, продажі, виробництво, логістику) в одну мережу.
5. Неправильний розрахунок маршрутів
Якщо логіст неправильно спланує маршрут, вибравши занадто довгий або проблематичний шлях, - ви втратите гроші та час. Бонусом отримаєте негативну реакцію клієнтів, які почнуть шукати кращі умови і підуть до конкурентів.

Як цього уникнути:
  • Ретельно аналізуйте й оптимізуйте маршрути - шукайте найкоротші шляхи хорошими трасами, передбачайте всілякі ризики, які можуть виникнути на дорогах. Не забувайте ознайомитися з прогнозом погоди - це ніколи не буде зайвим.
  • Використовуйте спеціалізовані програми для розрахунку найбільш економічних маршрутів і регулярно переглядайте їх залежно від умов транспортування конкретного товару.

Дотримання цих рекомендацій допоможе вам створити надійну й ефективну логістичну систему, здатну справлятися з викликами та підтримувати високий рівень обслуговування клієнтів.